Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smoking Lilly

Nesmime zapominat,

Nevidim zadny duvod, proc si to nepripomenou, je nas spousta, kteri jsme prosli hodinami dejepisu, ktery byl pokrouceny k obrazu nasich organu a vladcu, dnes uz neni nutne lhat.R^[>-]

0/0
9.5.2011 23:47

ježo

Re: Nesmime zapominat,

Souhlas.Jen má ten dějepis dnes tendence se překrucovat zase na druhou stranu.Holt je dějepis hodně pružná vědní disciplína.

0/0
11.5.2011 23:35

Smoking Lilly

Nesmime zapominat,

0/0
9.5.2011 23:44

strycek-Joe spol. s r.o.

Máte dokonalé informace očitého svědka

, myslím, že ani pamětník, který se zachránil skokem z hasičské stříkačky, tak dobře informován nebyl R^

0/0
8.5.2011 11:10

SID09

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Ještě tam ale chybí popis postřílení pochodu německých civilních utečenců, kteří šli do Bouzova a dále měli namířeno na železniční stanici. !!

0/0
8.5.2011 11:59

strycek-Joe spol. s r.o.

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

to je možné. Dejte si ty informace s p.Ležatkou patentovat, myslím, že o tom dosud žádný jiný očitý svědek neví

0/0
8.5.2011 13:48

SID09

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Historii musíme příjmout takouvou jaká byla a ne jakoubyste chtěl mít. !!;-)

0/0
8.5.2011 14:23

nechci vyrusovat

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Není opravdu důvod dělat vtipy na adresu pouze slovenských partizánů při pohledu na činnost rychlokvašených bojovníků po bojích v Čechách.

;-D;-D;-D

0/0
8.5.2011 14:28

SID09

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

musíme si přiznat, že i u nás jich bylo neúrekom  :-P!!

0/0
8.5.2011 14:37

tucet

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

V tomto případě se nedá hovořit o partyzánech na poslední chvíli. Partyzánská skupina  tam skutečně působila a je na historicích , aby přesně zmapovali jejich činnost. Na jedné straně to byl skutečný pokus o odboj , ale také to byl boj o budoucí moc  ve kterou doufali partyzánští velitelé z ruských výsadků , snaha  přežít u  uprchlých zajatců , pojistit si budoucnost některých zůčastněných  a také odvaha prostých obyvatel pomoci odboji, která v mnoha případech skončila vyvražděním celé rodiny. Tyhle události skutečně nelze zlehčovat.

0/0
8.5.2011 17:46

SID09

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Partyzání na poslední chvíli byli stejní lotři jako rudí gardisté. To byli spíš zloději a likvidátoři kompromitujících materiálů na sebe samé. Často otočili rychle kabáty a z placených udavačů se stávali postupně příslušníky bezpečnosti a komunistické strany. !!:-P

0/0
8.5.2011 19:03

tucet

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Ano , to skutečně platí o partyzánech za pět minut dvanáct. Ale to není tento případ.

Nevím jestli ten kraj ( nádherný) znáte. Jeho členitost, české obyvatelstvo ( na rozdíl od blízkých Sudet a  Svitavska) umožńovali úkryt  skupinám i jednotlivcům prakticky po celou dobu války. Zpočátku to byla spíše individuální činnost  která však byla gestapem tvrdě sledována.  Po 30.září 1944 se do tohoto prostoru přemístil výsadek

partyzánského oddílu Rudé armády - Jermak , který byl vybaven zbraněmi a vysílačkami a postupně se rozšiřoval o jednotlivce a a jiné dosud samostatné skupiny. Kromě boje s Němci   bojovali o moc i navzájem , gestapem byli nasazováni konfidenti. Javoříčko bylo jen jednou z mnoha základen.Stálo to mnoho lidských životů. Po válce se o tom moc nemluvilo , protože to nevyhovovalo doktríně o hrdinné Rudé armádě, která nás osvobodila.

0/0
8.5.2011 20:09

SID09

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Já jsem slyšel Váš popis od pamětníků už před 30 roky. Ještě mi povídali o pochodu německých civilistů ( kteří prchali do na vlak do Německa ) a měli nocovat na Bouzově, který tomu všemu předcházel. Tento pochod  byl prý nejprve okradnut a pak postřílen partyzány.!!   

0/0
9.5.2011 8:17

Smoking Lilly

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Partisan. From Wikipedia, the free encyclopedia

Kliknete si na sovetske partyzany a muzete se docist vice o nasich bratrich, kteri znasilnovali, co neuteklo.Rv

0/0
11.5.2011 23:21

garii v24.0 (memorable edition)

Re: Máte dokonalé informace očitého svědka

Ještě aby kovaný bolševik jako ty nebagatelizoval. :-)

0/0
13.7.2011 14:00

tucet

Děkuji za připomenutí této tragedie

Také si myslím , že tato tragedie je hodně opomíjena. Skutečnost byla záměrně zkreslována. pamatuji na naše školní výlety na trase Úsov , Bouzov, Javoříčko ,

kdy nám učitelky po cestě z Javoříčských jeskyní k památníku s rudoarmějcem

tvrdili , že ty pomníčky po lese jsou na památku těch partyzánů. Asi tomu věřily i ony.Někde jsem se dočetl , že partyzáni zajali Lüdemannovy zvědy 4.5. přímo v Javoříčku (chtěli se ukrýt pod mostem k hájovně). Pak jim asi muselo být jasné , co se tam chystá. Přesto Javoříčko opustili a ani obyvatele nevarovali. 

Výměna původního prostého kříže na hromadném hrobě obětí za památník s rudoarmějcem je jasným symbolem tehdejší prolhanosti.

0/0
8.5.2011 10:40

SID09

Re: Děkuji za připomenutí této tragedie

Celé naše dějiny byly účelově upravené - a dnes těm nesmyslům věří už i učitelé, kteří žýádný jiný výklad naší historie nepoznali. !!;-(

0/0
8.5.2011 11:53

tucet

Re: Děkuji za připomenutí této tragedie

Dnes jsem se ( jako každý rok zjara) zastavil v Javoříčku a musím doplnit , že těsně k hromadnému hrobu obětí  byl postaven černý masivní kamenný kříž s trnovou korunou,  vkusná replika původního kříže.  U hrobu leží hodně kytic a věnců. Před pár lety jsem tam viděl jen věnce motorkářů a KSČM.

Rudoarmějec s praporem a úderníky tam stojí jako dříve a s prostým kamenným křížem tvoří zajímavou kompozici, která asi docela dobře odráží naši historii.

Díky za alespoň takové změny.

Snad se něco udělalo i u památníku na střelnici v Bratrušově , kde byly v posledních dnech války postříleni mladí chlapci z Troubelicka.

0/0
8.5.2011 17:33

bofums

Historie- děvka prolhaná.

V totalitních režimech naprostá pravda. Dnes historii " przní " již jen stoupenci

obou tatalit- jedni  v zaslepenosti opěvují  nacismus, druzí komunismus.

Obojí jsou hodni opovržení a politování.

0/0
8.5.2011 9:53

omalovánka

Re: Historie- děvka prolhaná.

R^!!Doma jsem často od svého dědy slýchávala věci,které byly v totálním rozporu s učenou látkou v dějepisu ve škole a tenkrát,v tom dětském věku, jsem z toho měla celkem zmatek v hlavě. Dnes mohu některé věci již po pravdě vysvětlit svému vnukovi,aniž by z toho měl ve škole nepříjemnosti. Ale je pravda,že ve svých 11 letech má jiné a příjemnější (zatím) starosti než vědět něco o tom,jak se dají dějiny přetvářet vzhledem k politické situaci:-)

0/0
8.5.2011 11:18

bofums

O chrabrých partyzánech a R.A.

Pan Ležatka ve svém blogu popsal poslední dny 2. sv. v.- z toho pro myslící

jasně plyne, jak je válka hrozná. Doslova zločinem pak bylo lhaní a zamlčo-

vání skutečné historie po r. 1948 !  Jeden diskutér zde uvádí / ještě dnes /

"fakt ", že v Čechách padlo 44 tis. sov. voj.- to  i dnes mohou kom. takto lhát ?

Vždyť do Čech vešli R. až  9.5.- po válce !! Komunisti- styďte se!

0/0
8.5.2011 8:34

rezjir rezjir

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

A co třeba ostravská operace, osvobození Brna, Olomouce atd. ?

0/0
8.5.2011 8:52

tata01

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

řeč byla o Čechách:-/

0/0
8.5.2011 8:53

jarinka

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

Ano?? To mi strýc lže, když mi vypráví, jak u nich na dolní Moravě bojovali už v dubnu? Ty uváděné tisíce padlých Sovětů u nás, to bude ještě pravděpodobně více. Musíte započítat i umučené v zajateckých táborech, jen v naší oblasti bylo takových táborů kolem třiceti. To jsou také padlí.

0/0
8.5.2011 8:54

pithart

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

bofums má pravdu, první české obce osvobodili rusové 9. 5. ráno

0/0
8.5.2011 9:16

jarinka

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

Od bofumse to ale vyznívá tak, že všechny nás osvobodili jen Američani a Sověti sem přišli kdoví proč. Když po sametovce u nás likvidovali ty sochy rudoarmějců, tak se ani nedivím, že si to některá mláďata myslí.

0/0
8.5.2011 9:22

bofums

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

Milá Járinko ! Ukažte mi jediné slovo, kde jsem psal,že nás osvobodili jen  Ame-

ričané !!! Pane Rezjire- jako historik jste se značně " sekl ".Reagoval jsem na

NESMYSL,  že v ČECHÁCH padlo 44 tis. Rudoarmějců ! Morava nejsou Čechy,

ale i tak by to číslo lhalo! Jen pro Vás: v Praze padlo asi 330 obč. SSSR- z toho-

to počtu bylo přes 300 Vlasovců, víte-li, kdo to byli ! Historik není beletrista !!!

0/0
8.5.2011 9:47

bofums

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

0/0
8.5.2011 9:48

bofums

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

Járinko, zapomněl jsem poděkovat za Vaše ocenění. Týká-li se slovo

" mláďata " mě, je to pro  mně veliké ocenění, protože jsem  " předválečný ",

dosud  samostatně uvažující " mladý " muž. Díky, Járinko!

0/0
8.5.2011 10:06

Viki007

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

No, Jarinko, do Jeseníku přijel první sovětský voják až tuším kolem 7. května. Poté, co byl zastřelen dvěma opilými esesáky, je oba zabili místní obyvatelé, a to byli, jak jistě víš, jenom Němci. Z Čechů tam byli jen ti totálně nasazení a ti se raději nikde neukazovali.

Co se týče zajateckých táborů na Jesenicku, tak co si vzpomínám, známý je pouze ten u Rejvízu, kde zemřelo v prosinci a lednu (1942?) přes 30 ruských zajatců na tyfus - do konce války pak nikdo. Jestli si to nepleteš s koncentračními tábory pro Němce a Němkyně po válce, tam bylo skutečně několik desítek Němců utýráno k smrti.

0/0
8.5.2011 16:47

Camino.

Re: O chrabrých partyzánech a R.A.

Jarinko, obcas je take odkraglovali jejich vlastni dustojnici.;-O

0/0
8.5.2011 17:12

jarinka

Dnes slavíme Den vítězství,

spíše by se tedy hodil článek k uctění slavné Rudé armády. Ta měla největší díl na tom, že jsme mohli své životy prožít v míru, a ne být zplynováni nebo otročit pro třetí říši. Půjdu dnes položit kytičku na místní hrob padlým rudoarmějcům, co budete dělat vy?

0/0
8.5.2011 8:02

tata01

Re: Dnes slavíme Den vítězství,

dnes bude krásný den, tak se pojedu projet na kole a ten den si užiju. :-)

0/0
8.5.2011 8:32

jarinka

Re: Dnes slavíme Den vítězství,

U nás prší, kytičku půjdu dát soukromě až odpoledne. Jinak přeji pohodovou vyjížďku, také to miluji. R^

0/0
8.5.2011 8:56

tata01

Re: Dnes slavíme Den vítězství,

tak to je mi líto, v Praze je nádherně, ale asi to sem tedy taky přijde

0/0
8.5.2011 10:11

Camino.

Re: Dnes slavíme Den vítězství,

Mate kliku, Jarinko, ze Vam rudoarmejci neznasilnili mamu, babicku a prababickuRv

0/0
8.5.2011 17:14

KJV

O mír a pokoj se musí usilovat jinak.

Ano, válka je situace, která otvírá prostor všem zvrhlým a násilnickým sklonům člověka. Jen se vzájemně rozeštvávejme a pěstujme nenávist, třeba si to také tak užijeme jako v Javoříčku.

0/0
8.5.2011 7:23

Tak nevim

Podle těch pár příspěvků

je to asi takhle:Stanete-li se komunistou můžete zabíjet nevinný lidi od rána do večera a je vám odpuštěno,protože TO děláte pro jejich blaho.V ostatních případech jste imperiální fašista,pravičák.......levicově orientovaní už si doplní sami.

0/0
8.5.2011 6:32

Urb - Uničtoženie vraga

Rudá armáda zabránila plánu nacistů

na rozdělení českého národa. Jedna třetina měla být poněmčena, když splňovala árijské znaky, což se Vás podle kulaté hlavy a obrovskou mezerou mezi rtem a nosem, tak typickou pro východní Slovany netýká. Druhá třetina měla jít do plynu a třetí měla osídlit Patagonii. Jsme tedy u jádra pudla. Vás se týkají jen dvě zbylé třetiny. O tom, že byste rád do plynové komory neuvažuji a tak zbývá ta Patagonie. Prosím vás, co Vám brání si koupit nepromokavý kabát a svůj sen o životě tam si splnit?

0/0
8.5.2011 0:40

Smoking Lilly

Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Za tu kratkou dobu zde, jsem zjistila, ze kaktusak a strycek Joe jsou komunisti, ale slusni, to co pani Urb, nekdo ji zve Urbancova pise, je urazkou vsech slusnych lidi.

0/0
8.5.2011 0:54

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Tobě připadá slušné znevažovat památku 44.000 padlých z RA na území Čech? Myslíš, že oni nemilovali své děti, rodiče a rodnou zemi? Umíš si vůbec představit, že někdo v nebezpečí smrti každý den uléhá na holou zem v místě, kde právě prochází fronta a když to utrpení prožije, tak zemře v posledním dni, v zizí zemi, před koncem války? Pak se najde takový seladón, jako tenhle, já se mu směji a ty mě budeš dávat lekce slušnosti?

0/0
8.5.2011 1:04

Smoking Lilly

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Smat se muzete, dnes je demokracie a nikdo Vas za to nezavre. Obhajovat Stalina, ktery se svych "pratel" zbavoval zabijenim, travenim a pod. to je but drzost nebo pokud nejste zla zenska snad zaslepenostRv

one-evil.org/people/people_20c_Stalin.htm

0/0
8.5.2011 1:23

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Ano u nás v knihovně i jeho obraz na stěně má vždy domov.

0/0
8.5.2011 1:36

julie k.

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Opomenul jste klíčový fakt - Ribbentropův a Molotovův pakt, který byl podepsán 23. srpna 1939 v Moskvě. Mj. si jím Stalin a Hitler nejen domluvili spolupráci, ale rozdělili si i Polsko. Stalin byl tak geniální, že v převečer světové války nechal vyvraždit celý generální štáb v čele s maršálem Tuchačevským. Odpovědnost za ohromné ztráty  Rudé armády nese v první řadě Stalin. Vyvražděné a hladomorem postižené miliony lidí, stalinský teror ve 30. letech, existence gulaků, to vám nevadí?

Jestliže si můžete doma pověsit obraz jednoho z největších a nejodpornějších masových zločinců, jaký kdy po světě chodil, vypovídá to především o vás, o vašich lidských (ne)kvalitách. A mimochodem, Prahu osvobodili Vlasovci, Rudá armáda přijela, až když bylo povšem. RA ani tolik neosvobozovala, jako obsazovala.   Naštěstí ne na věčné časy!

0/0
8.5.2011 7:18

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Zničit Polsko chtěli obě strany a každá z jiného důvodu. Jak pravdivý se ukázal Stalinův odhad po porážce Polska se ukázalo, když dobrovolně 400 tisíc polských vojáků přešlo k Hitlerovi a dokonce přes 30.000 se jich vypracovalo do elitní SS. Zlikvidovat dal generály ještě z doby cara a raději bojoval s méně zkušenými, ale spolehlivými. Což se mu vyplatilo. To, že kulaci zavinili hladomor na Ukrajině, není záhadou. Přepálili obilí na vodku a na chleba nezbylo. Vlasovci nic neosvobodili, jen se probojovali k velení revoluce a požadovali, aby byli považováni za zajaté a tak unikli trestu. Když byli odmítnuti, vzali do zaječích k Plzni k Amíkům. Oslavujte si dnes co chcete, nejspíše svoji hloupost a já položím kytičku ke Stalinovi zítra.

0/0
8.5.2011 8:42

rezjir rezjir

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Tak obecně vzato, hladomory způsobila industrializace, respektive snaha o ní. Obyvatelstvo odešlo do měst, tím přibylo více hladových krků, navíc třeba ti Moskvané byli tak blbí, že neuměli chovat ani králiky.

0/0
8.5.2011 8:58

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Svoji neživotaschopnost projevili Rusové už v partyzánských bojích, kde oni se nacházeli ve stejných podmínkách, jako německé bandy, které po nich pátraly. Zajímavé bylo, že partyzáni se nacházeli ve skvělém zdravotním stavu, teple oblečeni a natvrdlí Němci kapali jeden za druhým hladem a zimou.

0/0
8.5.2011 10:18

Smoking Lilly

Re: Neda se mlcet a posilam to vsem znamym.

Petinu z tech padlych zavrazdili jejich vlastni dustojnici, ctete a posleze pisete pouze veci, ktere se Vam hodi, nemusite, nas nepresvedcite!!

0/0
8.5.2011 1:45

BobSenklar

Re: Rudá armáda zabránila plánu nacistů

Jistě. ta tak tomu zabránila. Hitler se vesele paktoval se Stalinem a rozdělovali si sféru vlivu v Evropě.!!

0/0
8.5.2011 0:58

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Rudá armáda zabránila plánu nacistů

Asi takhle. Stalin byl geniální vojevůdce a hrál o čas, než se ruský válečný průmysl natolik vzchopí, aby byl schopen obrany. Takže rok po té, co nemohli porazit trpasličí Finsko, už byli schopni čelit útoku Hitlera, to ho Hitlera, který v pár dnech rozmlátil Francouze a také Poláky a od podobného osudu zachránilo Anglány jen, že jsou ostrov. Takže to byl pakt na který doplatili jen nacisté, tím že se zdržel jejich útok. (Dodala bych na konec několik sprostých slov na adresu tvé inteligence, ale to se s dukáty neslučuje).

0/0
8.5.2011 1:12



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.