Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomaseq

Tramvaj-

Mohu se zeptat, proč tramvaj nepovede jednosměrně kolem celého sídliště ulicemi Zikova - Schweitzerova -.Slavonínská - Střední Novosadská? Ulicemi by vedla jednokolejná trať, zastávky by byly podél celého sidliště. Pokud bude trať vedena v současné variantě, nebude dostupná pro celé sidliště, ale jen pro jednu část...

Autobusová linka 16 projede celé sídliště, proč neobjíždí tramvaj celé sídliště?

0/0
23.2.2012 10:11

masinfira

Jako projektant byste mohl vědět,

0/0
21.2.2012 22:25

masinfira

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

že se plánovači neřídí jen Vámi zmiňovanou normou na zastávky, ale rovněž dalšími okolnostmi a studiemi. A tak kdybyste si nastudoval projektovou dokumentaci nebo si alespoň přečetl něco k plánované trase, tak byste zjistil, že v části Roosveltovy ulice mezi Velkomoravskou a Tržnicí není možné vést povrchově tramvajovou trať z důvodu splnění hlukových či vibračních limitů, a proto bude tramvaj vedena podél Mlýnského potoka.

0/0
21.2.2012 22:30

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Ano, máte pravdu v části „bude tramvaj vedena podél Mlýnského potoka“. Jediným důvodem ale je, že se tak veliký Magistrát rozhodl.

Hluk tím důvodem být nemohl, protože tramvaje, jedoucí po odhlučněném tělese, společně s občasnými jízdami aut těch, co tam bydlí, nadělají daleko míň kraválu, než dnešní nepřetržitý proud motorových vozidel, včetně nákladních a autobusů.

A s vibracemi si už vůbec nemusíte dělat starosti. Za prostředky, ušetřené jízdou po Velkomoravské, je možno koleje položit do vaty, přesněji do pryže (pásy a bokovnice) a na antivibrační a odhlučňovací rohože v podkladu.

Pracovníci magistrátu byli samozřejmě seznámeni i s touto možností. Ale nějakým „nedopatřením“ to Vám a majitelům domů v Rooseveltově ulici zapomněli sdělit.

+1/0
22.2.2012 7:52

Trupman

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Ale jakýpak velký magistrát? To právě takoví věčně nespokojení lidé vymysleli naprosto hloupé a přísné normy, díky kterým nelze ve starší zástavbě prakticky žádnou novou tramvajovou trať postavit. Že jsem to vůbec četl.

0/0
14.3.2012 18:32

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Co se týká toho hluku i vibrací, i na to už dneska existují prostředky. Když se podíváte na technologický postup prodlužování tramvajové tratě z Dejvic do Podbaby v Praze a prohlédnete si, jak byl kolejový svršek koncipován, zjistíte, že vlastně slyšíte jen kov, který se odvaluje po dalším kovu. A to zase takový hluk není. Je potřeba to pořádně prodiskutovat, aby se nepostavil paskvil, zvážit pro a proti všech variant, ať ta stavba stojí za to, slouží co nejdéle a hlavně spolehlivě.

0/0
16.3.2012 9:10

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

K Vašemu přání v závěru příspěvku bych pridal  ještě to nejpodstatnější:

Ať jsou NÁKLADY NA BUDOUCÍ PROVOZ ty nejmenší.

0/0
17.3.2012 9:49

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

To je přece samozřejmost. Mimochodem ten příklad tramvajové tratě na ulici Trojská v Praze, odkud máte fotografii, je docela dobrý, ale pokud je provoz na olomoucké ulici, kudy má trať vést, vyšší, nepochybně to bude působit komplikace už při stavbě. Jde o to, jestli okolní ulice zvládnou převzít veškerou dopravu, která na ulici je. Nejsem stavební inženýr, ale zajímalo by mě, jak lidi v přilehlých domech budou snážet omezení, které jim ze stavby vyplývá. Tím tuto variantu ovšem nezavrhuji, jen pátrám po tom, co proces stavby všechno přinese.

0/0
17.3.2012 10:56

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Z první věty jsem usoudil, že nejste z Olomouce. Jinak byste věděl, že daleko víc dostaly v Olomouci provozní náklady na frak realizací olomouckého přednádraží.

A ta zvýšená provozní zátěž okolních ulic během výstavby trasy v Rooseveltově ulici by nemohla nastat, neboť se stavebními pracemi v ní by se započalo až po uvedení do provozu komunikace mezi Tržnicí a Velkomoravskou v modré magistrátní variantě  Po zprovoznění tratě v Rooseveltově ulici by se tam projíždějící auta už nevrátila.

0/0
18.3.2012 0:19

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

z důvodu jednoznačnosti drobné upřesnění poslední věty: Namísto "by se tam" přesněnjší "by se na ni".

0/0
18.3.2012 0:27

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Ne, nejsem. Ale vědecko-výzkumnou činností v dopravě se zabývám téměř 17 let. I když mohl jsem se podívat do mapy a napsat název ulice přímo.

Pokud by se IAD nevrátila, jedině dobře. Ale co obyvatelé ulice?

0/0
18.3.2012 1:22

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Že nejste z Olomouce jsem zjistil už z Vašeho přesvědčení, že hledisko minimálních provozních nákladů je tak samozřejmé, že ho není třeba zdůrazňovat. To obecné pojmenování předmětné ulice už bylo pro Vaši identifikaci nadbytečné.

A co se toho „nenávratu“ týče, napsal jsem, že „by se na ni PROJÍŽDĚJÍCÍ auta už nevrátila“. Obyvatele Rooseveltky by značka PRŮJEZD ZAKÁZÁN neomezovala. Nějakým nedopatřením je ale o této možnosti náš Magistrát zapomněl informovat.

0/0
18.3.2012 23:14

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Já myslím, že minimální provozní náklady by měly figurovat všude a měly by být samozřejmostí nejen na tramvajové trati, ale s nadsázkou třeba u rychlovarné konvice.

Obyvatele by značka sice neomezovala, ale omezovala by je stavba samotná. Víte, jak dlouho by se to stavělo?

Jinak jsem právě dnes projížděl Olomoucí, měl jsem na přestup 20 minut, tak jsem se šel podívat ven. Co se Vám na přednádraží nelíbí? Je fakt, že bych ho udělal trochu jinak, ale i přesto si myslím, že tak špatně provedeno zase není.

0/0
18.3.2012 23:35

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Co se mi na přednádraží nelíbí? Kachny, pane. KACHNY, které se před ním producírují. Více zde:

http://lezatka.blog.idnes.cz/c/203317/ 

A co se toho omezení obyvatel během stavby týče, tak MHD by byla provozována souběžnou ulicí Rokycanovou a IAD jednou z osmi navazujících ulic bočních. Při plánování uzavírky by Magistrát použil zkušenosti z rekonstrukce, prováděné po roce 1990.

0/0
19.3.2012 17:38

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

To je trefné přirovnání. Ale jo, tak nějak jako Vy jsem si to představoval i já, že by ta křižovatka byla jednodušší. Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, když jsem tam jezdil, ale po chvíli stání před hlavním nádražím mě napadla stejná situace s jednoduchým trojúhelníkem. Ovšem ta jednokolejná spojka mezi tratěmi už ne a je to docela dobrý nápad. V tom případě se nabízí otázka - proč jste tuto variantu neprojednával s magistrátem?

Musím se přiznat, že s politikou mám svoje zkušenosti v Liberci, míchají se do toho lidi, kteří o tom nemají ani páru. Ale i když si nechají vypracovat odbornou studii, stejně si jedou podle svého a žádné závěry výzkumu je nezajímají.

0/0
19.3.2012 19:23

L/Z

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Na tuto možnost řešení přednádražního uzlu jsem olomoucký odbor koncepce a rozvoje upozornil poprvé 10. 5. 1999 během přípravy územního plánu a naposledy den před zahájením prací na poslední etapě.

Ani ten návrh na logo odboru koncepce a rozvoje není v upoutávce na článek náhodou. Jako mimoolomoucký totiž nevíte, že ta tyč, zabraňující vstupu na tu lávku pro pěší, nebyla přivařena až po zjištění havarijního stavu, ale už po předání. Ta lávka byla navržena, schválena, postavena, předána a uzavřena. To je Olomouc, pane.

0/0
19.3.2012 23:16

kaksikymmenta

Re: Jako projektant byste mohl vědět,

Každé město má svoje. Ale dokud budou na magistrátu a na podobných vyšších pozicích lidi, kteří ignorují a přehlížení ostatní zájmy, nikdy se nedočkáme, že by se vybudovalo něco v náš prospěch. Je to tak skoro všude.

0/0
20.3.2012 10:31

Inzheim

A tak asi

Dopravní podnik, ministři, poslanci, pošta, policajti, vojáci, bachaři==== ze státního krev neteče,,, tady se nejlíp a nejvíc krade, všichni to dobře vědí a jak se objeví reformátor, zatroubí se na zteč a reformátor s hanbou mizí v lavině svých faulů.

0/0
21.2.2012 22:19



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.